چیدمان اتاق کودک در آپارتمان های کوچک
نوشته شده توسط : ساحل

استقبال از دنیا یک اتفاق جالب است. این که آیا این فرزند نخست شما است، یا ششم شماست، برپایی اطاق برای کودک می تواند هنگام سکونت در یک آپارتمان حقیر بحران برانگیز باشد. هنوز ناامید نشوید! شما می توانید با بهره‌گیری دوباره از وسایل موجود، چسبیدن به ملزومات و به کارگیری فضای خلاقانه، فضای اضافی برای خانواده جدید خود ایجاد کنید.
چگونه اتاق را برای کودک در یک آپارتمان کوچک تهیه کنیم

سرکوب موارد موجود

وسایل کودک خویش را در اختیار داشته باشید. اگر این نخستین کودک شما نیست، با شناخت جنسیت نوزاد خود، نیازهای کودک خود را بشناسید و هر کدام که از کودک پیشین شما باره استفاده نیست را به فرد دیگری اهدا کنید و هر کدام که مورد بهره‌گیری است را برای خود نگه دارید.

 

طراحی اتاق کودک,چیدمان اتاق کودک
لباس ها و وسایل قابل کاربرد ی فرزند نخست را نگهدارید

 

سبد و جعبه ها را ساحل بگذارید. سبد و جعبه ها برای ذخیره کردن چیزهای زیادی کاربرد دارد و زیاد عالی هستند، پس هر ظرف ذخیره ای را که دارید در آن جمع کنید. وسایل کودک را در سبد و جعبه های بالای کمد، قفسه کتاب یا قفسه های نصب شده اندوخته کنید الی درهم و برهمی به حداقل برسد و فضای خود را مرتب نگه دارید.

اگر سبد یا جعبه ندارید، از فروشگاه ها شماری از آن ها را جاسازی کنید.

 

طراحی اطاق مشترک کودک و والدین, راهنمای چیدمان اطاق کودک
از جعبه و سبد برای جمع آوری وسایل کودکتان کاربرد کنید

 

از کمد موجود استفاده کنید. به جای سعی برای ایجاد وسایل جدید در فضای اندک خود، یک ایستگاه تغییر کودک حقیر در بالای کمد خود که در حال آماده دارید ایجاد کنید. به جای خریدن کمد جدید، می توانید یک کشو (یا حتی نصف کشو) فضای خویش را برای پیمان دادن لباس کودک در آن پیمان دهید.

 

اگر فهمیدید که پوشاک کودک شما در یک کشو جای نمی گیرد، می توانید قفسه های کوچک را بالاتر از ایستگاه جایگزینی آویزان کنید لغایت جوراب، وسایل، پارچه های چرمی و دیگر وسایل مورد بیچارگی خویش را ذخیره کنید.

 

خرید و چیدمان وسایل کودک,ایده هایی برای چیدمان اطاق کودک
وسایل کودک را داخل کمدهای کشویی قرار بدهید

 

با پتو و دستمال های موجود شغل کنید. قنداق و دفن دستمال اختصاصی کاملاً ضروری نیست. می توانید از پتو و دستمال هایی که قبلاً در برگزیدن داشتید کاربرد کنید. پتوهای مربعی بسیار نرم و لطیف که پوست لطیف کودک را از بین نبرند، بهره‌گیری کنید. بین پتو و حوله های خود جستجو کنید لغایت گزینه های مناسبی پیدا کنید.

اگر هیچ پتوی مناسبی ندارید، یک پتوی حقیر تعبيه کنید.

 

ایجاد اتاق کودک در خانه های کوچک, طراحی اطاق مشترک کودک و والدین
پتوی نرم و لطیفی برای کودکتان جاسازی کنید

 

فضایی را برای کودک در گوشه ای از اطاق در نظر بگیرید. اگر اطاق لازم برای کودک را ندارید، در زاویه ای از اطاق خود یک "مهد کودک" ایجاد کنید. این می تواند دربرگیرنده یک گهواره و یک ایستگاه در حال جایگزینی باشد، به همراه فضای کمی که در بر گیرنده پوشاک کودک یا پوشک کودک شما باشد.

 

طراحی اطاق کودک در آپارتمان های کوچک, چیدمان اتاق کودک
گهواره ی کودک را در گوشه ای از اتاق قرار بدهید

 

اسباب بازی هایی را با آنچه دارید تعبيه کنید. کودک شما به جدیدترین اسباب بازی ها با صدا، دکمه و چراغ احتیاج ندارد. بیشتر کودکان از بازی با قابلمه، قاشق چوبی و سایر مواردی که در اطراف منزل پیمان دارد خوشحال هستند.

 

خرید کمتر اسباب بازی به کودک شما فرصتی می دهد لغایت در بازی های تخیلی کمپانی کند.

 

ایجاد اتاق کودک در منزل های کوچک, طراحی اتاق مشترک کودک و والدین
اسباب بازی زیادی برای کودکتان جاسازی نکنید پروانه بدهید با وسایل منزل هم بازی کند

 

چسباندن به ملزومات

ابزارهای پوشک را خریداری کنید. بدون استفاده از ابزارهای پوشک نمی تاب این کار را در نخستینگی قرار داد. وسایل مورد دربایستن پوشک دربرگیرنده یک هفته پوشک (برای پوشک یکبار مصرف) یا 15-20پوشک پارچه ای، دستمال مرطوب، کرم پای کودک و یک بند برای خشک کردن پوشک پارچه ای است.

 

اجازه ندهید پوشک های پارچه ای کثیف جمع شوند حتما در نخستین فرصت آن ها را بشویید.

 

برای یک هفته پوشاک کافی داشته باشید. نوزادان به کمدهای بسته بندی شده و پر از وسایل پوشاک بیچارگی ندارند. علاوه بر موارد ویژه مثل کلاه گرم، کلاه آفتابی و دستکش، به اندازه یک هفته پوشاک کافی برای کودک خویش داشته باشید. داشتن لباس های کمتر به معنای شستشوی مکرر آن ها است.

 

راهنمای چیدمان اتاق کودک,خرید و چیدمان وسایل کودک
به اندازه ی یک هفته نوزادتان پوشاک داشته باشد

 

لباس و کفش کودک را برای سال های آینده خریداری نکنید. زیرا علاوه بر اخذ فضاهای زیاد سایز کودک شما کاملا متغییر است و ممکن است از جامه ها بهره‌گیری نکنید.

 

خرید کفش های نوزادی را برای نوزاد بازپسین زاده شده فراموش کنید، آنها غیر بایسته هستند و فضای زیادی را به خود وابستگی می دهند. در عوض، جوراب های کلفت و گرم بخرید.

 

قطعات و وسایل چند کاره جاسازی کنید. از خرید وسایل یکبار مصرف پرهیز کنید و از موارد چندکاره کاربرد کنید. مثلا می توانید به سادگی یک تختخواب با کشوهای داخلی خریداری کنید، یا به جای خرید فنجان از بطری های کودک بهره‌گیری کنید که می توانید به عنوان فنجان چندین ماه در همه جا از آن کاربرد کنید.

 

بسیاری از کالسکه های کودک مجهز به توانایی حمل صندلی های خودرو هستند، سپس با کبیر شدن مولود شما، به کالسکه معمولی تبدیل می شوند. اینها باعث کم شدن محیط‌ می شوند.

 

خرید و چیدمان وسایل کودک,چیدمان اتاق کودک
از وسایل چند منظوره کاربرد کنید

 

از چرخ دستی های قابل جمع شدن، صندلی های بلند، نوسانات و غیره بهره‌گیری کنید وسایل بزرگتر کودک می تواند فضای زیادی را بگیرد و تند خانه را به خویش گزین کردن دهد. هر سررسید شدنی باشد، وسایل فرو ریختنی، از آنگونه چرخ دستی، صندلی بلند و نوسان را برگزیدن کنید.

 

ایده هایی برای چیدمان اتاق کودک,طراحی اتاق کودک
از وسایل تاشو بهره‌گیری کنید

 

هرچه می توانید قرض بگیرید. برای ناچیز کردن فضا، می توانید وسایل مورد کاربرد خانواده و رفقا را به راحتی قرض بگیرید.

هنگام به کارگیری وسایل دست دوم، مطمئن شوید که کل پیچ ها، پین ها و اتصالات محکم، و مطمئن باشند. با گذشت زمان، پیچ ها و ناخن می توانند شل شوند و یک خطر ایمنی را ایجاد کنند.

 

دکوراسیون و چیدمان اتاق کودک, طراحی اطاق کودک در آپارتمان های کوچک
بعضی از وسایل را از سایرین قرض بگیرید

 

استفاده از فضای خلاقانه

فضای ذیل گهواره را بیشینه کنید. در چهره به کارگیری گهواره، باید از تمام مزایای فضای زیر گهواره کاربرد شود. شما می توانید از جعبه های چوبی برای ذخیره کتاب و انگیزه ها بازی های کودکانه یا سبدهای کوچک برای حفاظت وسایل پوشک و لوازم یدکی پوشاک بهره‌گیری کنید. این فضا برای اندوخته وسایل کودک که قابل جمع شدن هستند مانند نوسان و چرخ دستی پسندیده است.

 

این فضای نیاز نیست که کاملاً به چیزهای کودک گزین کردن یابد. اگر از کمد مشترک استفاده می کنید، می توانید پوشاک های اضافه ی خویش را در سبدهای زیر گهواره پیمان دهید.

 

طراحی اطاق کودک,چیدمان اطاق کودک
از فضای پایین تخت یا گهواره برای حفاظت وسایل بهره‌گیری کنید

 

از تمام اتاق ها برای ذخیره سازی کاربرد کنید. یک کودک برای ذخیره کردن همه موارد خود نیازی به اطاق مشخص ندارد. مطابق استفاده موارد را اندوخته کنید. بطری های کودک، دستمال و شیشه ی شیر را می توانید در کابینت های طباخ خانه پیمان بدهید، در حالی که پوشک و دستمال را می نا در گرمابه یا سطل توالت نگهداری کرد.

 

میز تحریر تاشو چوبی کودک اتاق خواب فقط برای خواب و تعویض لباس کودک شما است. بخردانه است که هر چیزی را در جاهای دیگری از خانه پیدا کنید.

 

طراحی اتاق مشترک کودک و والدین, راهنمای چیدمان اتاق کودک
بعضی از وسایل کودک را می توانید تو کابینت طباخ خانه حفاظت کنید

 

از گنجه هایی که روی درب کابینت نصب می شوند برای درب کمدتان استفاده کنید و متعلق به برای حفاظت وسایل کودکتان کاربرد کنید.





:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: